Rzucenie palenia - jakie skutki uboczne może spowodować?

Skutki uboczne podczas odstawienia papierosów są inne dla każdej osoby i występuje w różnym natężeniu. Jednym z nich jest atak głodu. Organizm wymusza chęć podjadania a co za tym idzie wzrost wagi. Dlatego tak ważną kwestią jest odpowiednia, pełnowartościowa dieta. Napady głodu występujące u rzucających palenie związane są z faktem, iż osoby palące mają zmniejszoną zdolność wyczuwania smaków i zapachów. Wśród innych skutków ubocznych często wyróżnia się:

Wybuchy gniewu

Osoby rzucające palenie są często przewrażliwione oraz popadają w złość. Jest to spowodowane nagłym odcięciem od uzależniającej nikotyny.

Zaburzona koncentracja

Osoby palące nauczyły się pracować z papierosem. Kiedy go nie ma czują się rozkojarzone, ponieważ brak im stałego elementu pracy. Ustępuje to jednak po kilku dniach, gdy mózg zostaje dotleniony

Nadmierny niepokój

U osób występuje poczucie niepokoju, może być ono połączone z objawami tj.: ból głowy, nudności czy skurcze. Nie utrzymuję się jednak długo.

Wg. badań liczba osób rzucających palenie z roku na rok powiększa się.

Grupą, w której wciąż pozostaje najwięcej palaczy są uczniowie i studenci. Przedstawiamy kilka statystyk dotyczących palaczy i rzucających palenie.

Tyle procent Polaków przyznaje się do tego, że pali papierosy regularnie.

Taki procent palaczy w Polsce wypala średnio 11-20 papierosów dziennie.

Tyle procent osób rzuca palenie dzięki swojej tzw. „ silnej woli”, bez wsparcia farmakologicznego.

Komentarze specjalistów

Nie wiesz jaką dietę zastosować, gdy rzucasz palenie?

Wzrost wagi to jeden z problemów, który występuje u osób decydujących się ze skończeniem nałogu – rzuceniem papierosów. Rozwiązaniem jest odpowiednio zbilansowana dieta, która ułatwi powstrzymanie się od niezdrowych przekąsek i innych niezdrowych potraw. Przepisy na cały tydzień znajdziecie w naszej aplikacji - Dieta bez papierosa. Zawarte w niej przepisy będą idealnym rozwiązaniem, aby mieć pożywne, zdrowe i smaczne przepisy zawsze pod ręką.

Porównanie funkcjonalności

Podstawowa Premium
Plan dnia
Przypomnienia
Odznaki
Kalkulator zapotrzebowania
Kalkulator BMI
Porady żywienia
Lista ulubionych potraw
Lista zakupów
Informator wartości diety
Brak reklam

Blog

women-1586480_1280
Paź 0
Paź 0

Jak asertywnie odmawiać przy paleniu?

Witajcie! Dzisiaj kilka kwestii na temat tego jak odmawiać w trakcie, gdy ktoś zachęca nas do palenia papierosów zwłaszcza, kiedy jesteśmy w okresie rzucania. Najważniejszą kwestią jest powiedzenie stanowczego NIE.  Tak na prawdę jeżeli przejdziemy ten etap będziemy gotowi do kolejnych i co ważne nasze nastawienie będzie już całkowicie inne.  Krok drugi to odmowa – […]

  Zobacz więcej
cigarette-599485_1280
Paź 0
Paź 0

Dlaczego niektórym nie udaje się rzucić palenia?

Motywacja, kilka dni, nawet tygodni i rzucający palenie poddają się, wracając do nałogu. Jakie mogą być tego powody? Dzisiaj chcielibyśmy Wam przedstawić kilka z nich, Pierwszym jednym z najczęściej spotykanych są tzw. efekty uboczne na jakie narażone są osoby, które rzucają palenie. To przedewszytskim chęć podjadania a co za tym idzie przybranie kilogramów na wadze. […]

  Zobacz więcej